ACHTER DE SCHERMEN

BIJ ROOLF LIVING

 

PIET MOODSHOP TROK NAAR OOSTROZEBEKE EN BEZOCHT ROOLF LIVING

 

Let’s Rock ’n Roolf! Met deze leuze wil Roolf Living ons aanzetten om te genieten van de schaarse vrije momenten. En dan liefst van al in een comfortabele Roolf Living poef. Onze Christophe ging praten met de man achter het indoor-outdoor label, Christophe Harinck. Een gesprek over wat die leuze voor Roolf Living betekent, hoe dit bedrijf uit Oostrozebeke door de jaren heen is gegroeid én over Roolf Living’s allernieuwste lijn, de silky collection. We kregen ook een blik achter de schermen en bezochten de indrukwekkende weverij.

We zijn al jaren trouwe fan van Roolf Living. Ook onze klanten kiezen graag voor jullie veelzijdige en kwalitatieve merk. Maar,  wie is Roolf Living nu eigenlijk?

 

“Mijn verhaal begint in 1993. Toen stapte ik als jongeling in het bedrijf van mijn ouders. Toen was er nog geen sprake van Roolf Living, maar floreerde de tapijtenbusiness Oostro Carpets. Oostro Carpets was toen een pionier in outdoortapijten. De eerste in de markt met flat weave outdoortapijten. Onze business boomde in Amerika waar de outdoorcultuur ontstond.”

 “In 2014 voelde ik dat het tijd was voor iets nieuws. Ik miste wat fun in Oostro Carpets en wou een aantrekkelijk merk rond tapijten creëeren. Zo ontstond ‘Roolf’, afkomstig van ‘floor’ maar van achteren naar voren. Eerder dan ‘Rugs’ voegde ik ‘Living’ toe zodat ik de vrijheid had om meer dan enkel tapijten op de mark te brengen. In het logo behield ik een ‘O’ en een ‘C’ in het rood als link naar Oostro Carpets.”

“Op dat moment begon ook een interessante zoektocht om naast tapijten poefs op de markt te brengen. Ik herinner me nog altijd het moment toen mijn zoon en ik samen de eerste poef vulden. Onze showroom was een sneeuwtapijt. Om ons nieuwe product gekend te maken, zetten we onze eerste poefs in pop-upbars in de buurt. Eerst was het ons plan om ze online te verkopen, maar daar stapten we snel vanaf. Hieruit groeiden onze 3 peilers die we nu nog steeds hanteren: minimumprijzen die iedereen moet respecteren, geen online verkoop en afbakenen van geografisch gebied. Hiermee beschermen we niet enkel het merk, maar ook onze retailers.”

 

Hoe verloopt de productie van Roolf Living?

 

“Alle stoffen van Oostro Carpets en Roolf Living weven we hier in Oost-Rozebeke. Ook de garens worden hier geproduceerd. Eens de stof geweven is, vertrekt hij naar Tunesië waar ik een confectiebedrijf mee oprichtte. Ik sta in nauw contact met mijn medewerkers daar om zo de kwaliteit en de toelevering te garanderen. Eens de poefs geconfectioneerd zijn, worden ze leeg teruggestuurd en zo in onze fabriek bewaard. Pas als een klant een item bestelt, vullen we de poef. Hiervoor hebben we 2 op maat ontwikkelde vulsilo’s die de poefs zo snel mogelijk vullen. We streven ernaar om elke bestelling binnen de 3 weken uit te leveren.”

“Christophe: “k herinner me nog altijd het moment toen mijn zoon en ik samen de eerste poef vulden. Onze showroom was een sneeuwtapijt.”

 

Wat brengt de toekomst?

 

“We hebben net de silky collection gelanceerd. De poefs van deze collectie zijn gemaakt van een ‘silky’ veloursstof. Ze zijn iets groter en hebben een uitwaartse stikking. Net zoals onze bestselling Dotty collectie zijn de poefs zowel voor binnen als buiten geschikt.”

 

Waarom PIET moodshop fan is van de silky collection

 

“Getest en goedgekeurd. In de poefs en ligbedden van de silky collection zit je ruim en erg comfortabel. De zijdeachtige stof geeft ook een luxueuzer gevoel dan de gekende Dotty. De warme kleuren zoals terracotta, gold en lilac maken de silky collection erg chic.”

Christophe, PIET moodshop

 

“Nog een leuke innovatie die er zit aan te komen, is Dotty Connect. Dit metalen systeem bestaat uit enkele latten waarmee je 2 Dotty poefs samenzet tot een tweezit. Met 3 latjes extra kan je er dan weer een driezit van maken, enzovoort. Daarnaast komt er een bijzettafeltje in hetzelfde materiaal op de markt om tussen verschillende poefs te zetten. Grote troef van Dotty Connect is dat je het geheel erg makkelijk ineenzet en uiteenhaalt.”

“We zijn ook razend enthousiast over onze nieuwe rooftop showroom waar we de Roolf Living ‘way of life’ willen voorstellen. Vandaar ook onze bar,” lacht Christophe.

Nog een slotvraag, vanwaar komt Rock ’n Roolf?

 

“Dat is de visie die we met Roolf Living willen uitdragen. We willen dat je even uit deze hectische wereld ontsnapt en een moment neemt om te genieten in een Roolf Living poef. Een moment om even alles te vergeten en gewoon te doen waar je zin in hebt. Nodig wat vrienden uit, steek de barbecue aan, zet wat drankjes koel en let’s Rock ’n Roolf.”

Dank je wel, Christophe, om ons te ontvangen in je nieuwe showroom en ons rond te leiden in het bedrijf.

 

Benieuwd geworden? Ontdek de dotty en de silky collection in onze moodshops!